چگونه درد بواسیر را تسکین دهیم

شنبه 1 دی 1397
15:21
رها

هموروئید ( بواسیر) وریدهای متورم و دردناک در مقعد یا راست روده است، که ممکن است در نتیجه زور زدن در هنگام اجابت مزاج بروز کند.

هموروئید ( بواسیر) وریدهای متورم و دردناک در مقعد یا راست روده است، که ممکن است در نتیجه زور زدن در هنگام اجابت مزاج بروز کند.
هموروئید ( بواسیر) وریدهای متورم و دردناک در مقعد یا راست روده است، که ممکن است در نتیجه زور زدن در هنگام اجابت مزاج بروز کند.

آکادمی پزشکان خانواده آمریکا این نکات را برای کمک به تسکین درد و ناراحتی بواسیر یا هموروئید پیشنهاد می‌کند:
نشستن در وان آب گرم.
استفاده از کاغذ توالت مرطوب یا استفاده از توالت‌های مرطوب برای پاک کردن خود پس از اجابت مزاج.
به کار بردن کیسه یخ.
استفاده از مسکن‌های معمول.
استفاده از کرم موضعی با تجویز دکتر. کرم‌هایی که برای بیحس کردن ناحیه بواسیر مورد استفاده قرار می‌گیرند ممکن است حاوی هاماملیس باشند و کرم‌هایی که خارش را تسکین می‌دهند، ممکن است حاوی هیدروکورتیزون باشند.
از داروهای ضد هموروئید استفاده نکنید، مگر اینکه اول با دکترتان در این مورد مشورت کرده باشید.

هدف از درمان دارویی بواسیر، کنترل علائم ظاهر شده بیماری است. در واقع مصرف این داروها می توانند علائم اذیت کننده بواسیر را کنترل کنند و ربطی به درمان کامل بواسیر ندارند. شما برای درمان کامل نیاز به روشهای پزشکی بواسیر دارید که این مورد نیز باید با تشخیص و نظر پزشک متخصص انجام شود. اما برای کاهش درد و علائم این بیماری می توانید از داروهای تجویزی پزشک استفاده کنید. معمولا این داروها شامل قرص، شیاف و کرم موضعی است.

در ادامه به برخی از این داروهای تجویزی که برای درمان بواسیر مفید هستند را بیان می کنیم تا شناخت خوبی از این داروها داشته باشید. اما باز تاکید می کنیم برای استفاده از هر یک از این داروها باید با یک پزشک متخصص یا یک سایت معتبر این موضوع مانند سایتدکتر درد drdard.ir مشورت کنید.

درمان دارویی بواسیر

داروهای استروئیدی: این دسته از داروها برای درمان بواسیر خارجی مناسب هستند و معمولا به صورت پماد و کرم در داروخانه ها موجود هستند. این داروها باعث کم شدن التهاب و خارش در محل آسیب دیده می شود، اما نمی توانند درد را به طور کامل کم کنند.

داروهای بی حس كننده موضعی: این داروها نیز به صورت پماد و شیاف در داروخانه ها موجود هستند و باز برای بواسیر خارجی مناسب اند. این داروها نیز درد را با بی حس کردن ناحیه آسیب دیده کمتر می کنند.

داروهای قابض كننده: این داروها هم برای درمان بواسیر داخلی و خارجی مناسب هستند و ناحیه آسیب دیده را خشک نگه می دارند، که این کار باعث کاهش التهاب، و کمتر شدن سوزش و خارش می شود.

داروهای محافظت كننده: شکل این داروها بسیار متنوع است، در بسیاری از داروخانه ها این داروها به صورت کرم، پماد و شیاف موجود هستند و برای درمان بواسیر داخلی و خارجی مناسب اند. کاری این داروها می کنند آن است که یک سطح نگهدارنده روی پوست ناحیه آسیب دیده می کشند و از پوست در مقابل ترشح های مقعدی محافظت می کنند. این کار باعث می شود تا التهاب، خارش و سوزش در نواحی اطراف مقعد کمتر شود.


[ بازدید : 92 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مرکز تخصصی درمان بیماری های نشمینگاه است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]